خرید بک لینک معتبر - سئو - بک لینک -
سايت پیش بینی
وان ایکس بت
سایت شرط بندی انفجار
سایت شرط بندی
سایت بازی انفجار
سایت شرط بندی فوتبال
سایت enfejar
بت فوروارد
جت بت
سایت پیش بینی فوتبال
sibbet90
وان ایکس بت
سایت بازی انفجار
پوکر آنلاین
بت بال 90
انفجار آنلاین
جت بت
بازی انفجار
سایت بازی انفجار
گلشن یاد

پایان نامه شهرسازی


پایان نامه شهرسازی

پایان نامه شهرسازی

فرمت فایل : doc

حجم : 111

صفحات : 105

گروه : شهرسازی

توضیحات محصول :

پایان نامه شهرسازی


پیشگفتار:

1-1-شهرهای‌ جدید در ایران‌:

احداث‌ شهرهای‌ جدید در ایران‌ نیز بعد از انقلاب‌ اسلامی‌ مورد توجه‌مسؤولان‌ قرار گرفت‌ و از اوایل‌ سال‌ 1360 مطالعه‌ و برنامه‌ریزی‌ آن‌ آغاز گردید. به‌همین‌ مناسبت‌، شركت‌ عمران‌ شهرهای‌ جدید زیر نظر وزارت‌ مسكن‌ و شهرسازی‌شروع‌ به‌ فعالیت‌ نمود و احداث‌ 17 شهر جدید را برای‌ اسكان‌ سرریز جمعیتی‌ 12شهر را در برنامه‌ كاری‌ خود قرار داد. بدین‌ منظور وزارت‌ مسكن‌ و شهرسازی‌ درراستای‌ نیل‌ به‌ اهداف‌ تعریف‌ شده‌، لایحه‌ ایجاد شهرهای‌ جدید را به‌ هیأت‌ دولت‌تقدیم‌ نمود كه‌ در تاریخی‌ 20/9/64 به‌ تصویب‌ رسید.

2-1- اهداف‌ عمده‌ شهرهای‌ جدید ایران‌:

1- اجرای‌ طرح‌ كالبندی‌ ملی‌ و توزیع‌ مناسب‌ جمعیت‌ و اشتغال‌ در سطح‌كشور در ارتباط‌ با هدفهای‌ استراتژیك‌

2- ایجاد مناطق‌ مسكونی‌ برای‌ فعالیتهای‌ جدید اقتصادی‌

3- كمك‌ به‌ اجرای‌ كمی‌ وكیفی‌ برنامه‌های‌ توسعه‌ مسكن‌ و ایجاد تعادل‌ دربازار مسكن‌

3-1- نكته‌ای‌ در حاشیه‌ نوسازیها:

تجربه‌ نشان‌ داده‌ است‌ كه‌ پیش‌بینی‌ طرحهای‌ جامع‌ و ای‌ بسا طرحهای‌تجدیدنظر به‌ علت‌ شرایط‌ ویژه‌ ساخت‌ اجتماعی‌، فرهنگی‌ و اقتصادی‌ جامعه‌ با آنچه‌كه‌ در عمل‌ در شهرها اتفاق می‌افتد، همخوانی‌ ندارد. وفاق با هویت‌ معماری‌ وپیوند با حلقه‌های‌ پرارزش‌ گذشته‌، در ساخت‌ و سازهای‌ جدید از طریق‌ تفكیكهای‌متداول‌ به‌ صورت‌ خیابانهای‌ موازی‌ و یكنواخت‌ با مقررات‌ وضوابط‌ طرحهای‌جامع‌ میسر نیست‌.

مجموعه‌های‌ مسكونی‌ بسیار یكنواخت‌ و فاقد فضاهای‌ عمومی‌ و ارزشهای‌بصری‌ می‌باشند.

فهرست

عنوان صفحه

1- پیشگفتار

1-1- شهرهای جدید در ایران

2-1- اهداف عمده جدید ایران

3-1- نكته ای در حاشیه نوسازیها

4-1- روشهای طارحی محیط (نظریه های اثباتی و هنجاری)

5-1- نظریة اثباتی

2- دانش محتوایی

1-2- كاهش هزینة ساخت و ساز در سطوح مختلف توانییهای كارفرما

2-2- تامین قرارگاه رفتاری

1-2-2- فضاهای چندگانه عملكردی

2-2-2- تعامل اجتماعی و محیط ساخته شده

3-2-2- مركزیت كاركردی و محیط ساخته شده

3-2- انسانی ساختن فضاها

1-3-2- روشنایی

2-3-2- فضاهای بدون مانع

3-3-2- فضاهای متناسب با ابعاد بدن انسان و نحوة انجام فعالیت او

4-3-2- طراحی اقلیمی

5-3-2- راحتی نگهداری از مجموعه

6-3-2- جلوگیری از آلودگی محیط زیست و رعایت اصول بهداشتی

7-3-2- باقی ماندن اهالی در مجموعه در شرایط مختلف اقتصادی و جمعیتی

8-3-2- استفادة بهینه از فضا

1-8-3-2- استتفادة بهینه از فضای سكونتی از سطح بالاتر از همسایگی

9-3-2- خلوت (فضای شخصی ـ قلمروپایی)

1-9-3-2- خلوت

2-9-3-2- فضای شخصی

3-9-3-2- قلم و پایی

10-3-2- پیش گیری از خطرات (آتش سوزی – باران شدید یا سیل – زلزله و ریزش بنا)

11-3-2- نقشه شناختی

1-11-3-2- عناصر شهر از نظر لینچ

2-11-3-2- عناصر شهر از نظر الكساندر

3-11-3-2- بافت شهر (عامل بوجود آورنده شهر)

1-3-11-3-2 چگونگی تركیب فضاهای پر و خالی

2-3-11-3-2- تراكم

4-11-3-2- فضای محیطی و فضای پس مانده شهری معاصر

5-11-3-2- ارزشهای زیبایی شناختی محیط

1-5-11-3-2- زیبایی شناس فرمی

1-1-5-11-3-2- نظم و بی نظمی

2-1-5-11-3-2- قوانین گشتالت

1-2-1-5-11-3-2- اصل تشابه

2-2-1-5-11-3-2- رابط دراكی بین اجزاء مشابه و كل

3-2-1-5-11-3-2- تنوع و رابط آن با ادراك فاصله در مسیرهای شهری

4-2-1-5-11-3-2- جهت یابی

5-2-1-5-11-3-2- یك مرتبگی یا غیر مترقبه بودن

3-1-5-11-3-2- تحقیقات تجربی اخیر

2-5-11-3-2- زیبایی شناسی نمادین

1-2-5-11-3-2- رویكرد یونگی نمادگرایی

2-2-5-11-3-2- نور محیط

3-2-5-11-3-2- رنگ

6-11-3-2- مقیاس انسانی

3- شناخت

1-3- شناخت وضع موجود

1-1-3- شناخت پرند

2-1-3- شناخت عوامل

1-2-1-3- شناخت كارفرما

1-1-2-1-3- امكانات كارفرما برای ساخت و ساز

2-1-2-1-3- خواسته های كارفرما

2-2-1-3- شناخت استفاده كنندگان

1-2-2-1-3- توزیع درصدی متقاضیان بر اساس بعد خانوار و میانگین بعد خانوار

2-2-2-1-3- توزیع درصدی متقاضیان بر اساس سن

3-2-2-1-3- وضعیت تحصیلات

4-2-2-1-3- وضعیت درآمدی و شغلی استفاده كنندگان و توانایی مالی یك خانوادة 4 نفره برای خرید مسكن

5-2-2-1-3- خواسته های استفاده كنندگان و تعیین حدود متراژ واحدهای 1 تا 6 خوابه مطابق با نحوه فعالیت استفاده كنندگان

1-5-2-2-1-3- شناخت غیر مداخله گرا

2-5-2-2-1-3- شناخت مداخله گرا

1-2-5-2-2-1-3- بررسی مدارك تصویری

2-2-5-2-2-1-3- پرسش‌نامه

3-2-5-2-2-1-3- بدست آوردن حدود متراژ واحدهای 1 تا 6 خوابه مطابق با نحوه فعالیت استفاده كنندگان

1-4-2-5-2-2-1-3- نشیمن و پذیرایی

2-4-2-5-2-2-1-3- ناهارخوری

3-4-2-5-2-2-1-3- آشپزخانه

4-4-2-5-2-2-1-3- اتاقهای شخصی (اتاق خواب)

5-4-2-5-2-2-1-3- سرویس

6-4-2-5-2-2-1-3- جمع بندی

3-1-3- شناخت ویژگیهای بستر طرح

1-3-1-3- موقعیت سایت و كاربردی آن

2-3-1-3- كاربردی های مجاور

3-3-1-3- دسترسی ها

4-3-1-3- امكانات زیربنایی

5-3-1-3- چشم اندازها

6-3-1-3- ویژگیهای اقلیمی بستر طرح

1-6-3-1-3- دما

2-6-3-1-3- رطوبت

3-6-3-1-3- بارش

4-6-3-1-3- وضعیت تابش

5-6-3-1-3- باد

7-3-1-3- ویژگیهای فیزیكی بستر طرح

1-7-3-1-3- مساحت

2-7-3-1-3- توپوگرافی

3-7-3-1-3- نحوه هدایت آبهای سطحی منطقه در بستر طبیعی زمین

4-7-3-1-3- وضعیت گسلهای منطقه

5-7-3-1-3- مكانیك خاك

6-7-3-1-3- پوشش گیاهی

4-1-3- آیین نامه و ضوابط طراحی در سایت مزبور (ناحیه تراكم متوسط)

5-1-3- برسی تظابق خواسته كافرما مبنی برساخت 300 واحد مسكونی در سایت مزبور با ضوابط معماری و شهرسازی منطقه

6-1-3- محاسبه حداقل قیمتی كه كارفرما باید پروژه را بفروشد تا برای او

مقرون به صرفه باشد .

7-1-3- توجیه اقتصادی طرح

8-1-3- بدست آوردن سرانه مفید مسكونی برای استفاده در برنامه تعیین حدودی متراژهای بنمایی واحدهای مجموعه

2-3- هدف

3-3- برنامه

1-3-3- برنامه كم كردن هزینة ساخت و ساز

2-3-3- برنامه تامین قرارگاه رفتاری

1-2-3-3- برنامة تأمین قرارگاه در محدودة فضای خصوصی

2-2-3-3- برنامة تأمین قرارگاه رفتاری در محدودة فضای همسایگی (نیمه خصوصی یا نیمه عمومی)

3-2-3-3- برنامة تأمین قرارگاه رفتاری در محدودة فضاهای رده بالاتر از فضای همسایگی تا كل مجموعه

3-3-3- برنامة انسانی ساختن فضاها

1-3-3-3- برنامة تامین روشنایی

2-3-3-3- برنامة تأمین فضاهای بدون مانع

3-3-3-3- برنامة تأمین فضای متناسب با ابعاد انسان و نحوه انجام فعالیت او

1-3-3-3-3- تعیین حدود واحد همسایگی و زیر محله تا ناحیه

3-3-3-3-3- ابعاد تراس

4-3-3-3- برنامة تأمین طراحی اقلیمی

1-4-3-3-3- میزان بهم فشردگی مجموعه

2-4-3-3-3- شكل سقف و ایجاد سایه روی پشت بام و كوچه

3-4-3-3-3- استفاده از گیاهان

4-4-3-3-3- جهت گیری معابر

5-4-3-3-3- جهت گیری ساختمانها

6-4-3-3-3- فاصلة ساختمانها

7-4-3-3-3- درصد سطح پنجره به نمای ساختمان

8-4-3-3-3- كوران در فضای داخلی

9-4-3-3-3- ظرفیت حرارتی و رنگ مصالح

10-4-3-3-3- ایجاد سایه بان برای بهره گیری به موقع و بهتر از نور خورشید

11-4-3-3-3-استفاده از فضای واسطه

5-3-3-3- برنامة تأمین راحتی نگهداری از مجموعه

1-5-3-3-3- انرژی ارزان و در دسترس

2-5-3-3-3- كاهش میزان اتلاف انرژی

1-2-5-3-3-3-رعایت اصول طراحی اقلیمی

2-2-5-3-3-3- جلوگیری از پرت انرژی در داخل واحد مسكونی

3-5-3-3-3- دوام مصالح

4-5-3-3-3- راحتی نظافت و تمیز كردن بنا

5-5-3-3-3- تعداد مناسب واحدهای موجود در یك همسایگی

6-5-3-3-3- تعداد مناسب واحدهایی كه از تاسیسات مشتری استفاه می‌كنند.

6-3-3-3- برنامه جلوگیری از آلودگی محیط زیست و رعایت اصول بهداشتی

1-6-3-3-3- سیستم دفع فاضلاب

2-6-3-3-3-سیستم جمع آوری و دفع زباله

3-6-3-3-3-استفاده از انرژی پاك

4-6-3-3-3-راحتی نظافت و تمیز كردن بنا

5-6-3-3-3-مكان دستشویی در نظام فضایی واحد مسكونی

6-6-3-3-3- قرار دادن حریم بین در ورودی واحد مسكونی و بقیه فضاها

7-6-3-3-3- برنامه یافتن تدابیری برای باقی ماندن اهالی در مجموعه در شرایط مختلف اقتصادی وجمعیتی

8-6-3-3-3- برنامه ریزی برای استفاده بهینه از فضا

1-8-6-3-3-3- برنامه استفاده بهینه از فضا در سطح واحد مسكونی

1-1-8-6-3-3-3- استفاده چندگانه از فضا

2-1-8-6-3-3-3- به حداقل رساندن فضاهای ارتباطی و ذون بندی در طراحی

3-1-8-6-3-3-3- متصدی طراحی كردن فضاها

4-1-8-6-3-3-3- استفاده از ظرفیت خالی وسایل

2-8-3-3-3-برنامه استفاده بهینه از فضای سكونتی از سطح بالاتر از همسایگی

9-3-3-3- برنامه تأمین خلوت (فضای مشخص – قلم و پایی) یا فضای قابل دفاع

1-9-3-3-3- قلم وپایی

2-9-3-3-3- نقش جداره و بدنه

1-2-9-3-3-3- بدنه سیان صافی ورودی

2-2-9-3-3-3- امكان مراقبت از فضای همسایگی بدون دیده شدن توسط دیگران (با رعایت عدم اشرافیت)

3-2-9-3-3-3- جداره حافظ امنیت صوتی و شنیداری

4-2-9-3-3-3- جداره های متحرك در داخل فضا

3-9-3-3-3- تامین فضای شخصی (شخصی سازی)

4-9-3-3-3- تعیین مكان مناسب برای پروژه

10-3-3-3- برنامة پیش گیری از خطرات

1-10-3-3-3- آتش سوزی

2-10-3-3-3- باران شدید یا سیل

3-10-3-3-3- زلزله و ریزش بنا

11-3-3-3- برنامه تامین نقشه شناختی (زیبایی شناختی – مقیاس انسانی) یا قواعد شكل گیری فضای مثبت الكساندر

1-11-3-3-3- ارتباط توده با فضای پیرامون

1-1-11-3-3-3- محصور كردن فضا

2-1-11-3-3-3- آگاهی از فضا

2-11-3-3-3- ویژگی توده

1-2-11-3-3-3- هم پیوندی عناصر شهری و واحدهای مسكونی

2-2-11-3-3-3- تركیب (كمپوزیسیون)

3-2-11-3-3-3- نقش جداره در تعریف فضای شهری

1-3-2-11-3-3-3- كاركرد تجسمی بدنه

2-3-2-11-3-3-3- بازنمایی انتقال بارها در جداره

3-3-2-11-3-3-3- خوانایی جداره

4-3-2-11-3-3-3- طراحی جداره ها

4-2-11-3-3-3- ساخت و ساز مركب ساز و كار ایجاد تنوع در احجام ساختمانی

3-11-3-3-3- ویژگیهای فضا

1-3-11-3-3-3- ایجاد فضاهای متباین

2-3-11-3-3-3- رعایت مقیاس و تناسب

4-11-3-3-3- ویژگی دسترسی و خیابان

1-4-11-3-3-3- خیابان طراحی شده به مثابه فضا

2-4-11-3-3-3- جداسازی سواره و پیاده

3-4-11-3-3-3- الگوی خیابانهای محله

5-11-3-3-3- ویژگیهای پاركینگ

4-3- گونه شناسی و بررسی نمونه ها

1-4-3- ساخت و ساز پیرامونی

1-1-4-3- نمونة 1: مجموعة Hollainhof

2-1-4-3- نمونة 2: مجموعة‌مسكونی و اوان

3-1-4-3- نمونة 3: مجموعة‌Titan تیتان

4-1-4-3- نمونة‌4: دهكده آسیایی دهلی نو

2-4-3- ساخت وساز خطی (خطی در امتداد خیابان و خطی در ردیفهای موازی)

1-2-4-3- نمونة‌ 1: مجموعة‌Ochsenanger Bomberg

2-2-4-3- نمونة‌ 2: مجموعة‌ Selfbuit Housing in palenciana

3-4-3- ساخت و ساز مجموعه ای

1-3-4-3- نمونه: مجموعة‌ Housing in Rue Leblanc

4-4-3- ساخت وساز تركیبی (تركیب گونه های مختلف ساختمانی)

1-4-4-3- مجموعة‌مسكونی همدان

5-4-3- ساخت و ساز مسكونی با ارتفاع متوسط

4- طراحی و ارائه آلترناتیوها

5- گزینش

6- منابع و مأخذ

1-6- منابع داخلی

2-6- منابع خارجی

قیمت محصول : 10000 تومان

دانلود

پایان نامه ارزیابی عملکرد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با استفاده از کارت امتیازی متوازن


پایان نامه ارزیابی عملکرد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با استفاده از کارت امتیازی متوازن

پایان نامه ارزیابی عملکرد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با استفاده از کارت امتیازی متوازن

فرمت فایل : doc

حجم : 1232

صفحات : 150

گروه : مدیریت

توضیحات محصول :

پایان نامه ارزیابی عملکرد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با استفاده از کارت امتیازی متوازن

چکیده

همه سازمان ها، چه دولتی و چه خصوصی برای توسعه، رشد و پایداری در عرصه ی رقابتی امروز به ارزیابی عملکرد فعالیت ها و فرآیندهای خود نیاز دارند تا در قالب آن بتوانند کارایی و اثربخشی برنامه های سازمان، فرآیندها و نیروی انسانی خود را مورد سنجش قرار دهند. نظارت و ارزیابی عامل قوام و دوام برنامه و تحقق اهداف آن است از این رو نظارت و ارزیابی عملکرد، سنجش میزان موفقیت و آسیب شناسی هر یک از اجزا و کل مدیریت سازمان در تحقق اهداف برنامه ای است. در شهرداری تهران بطور نسبی برنامه اجرایی و ساز و کارهای علمی ارزیابی که بتواند ملاک طبقه بندی مدیریت ها، توزیع منابع، اعمال تنبیه و پاداش، بهبود و به هنگام سازی روش ها و ساختارها باشد وجود ندارد. از طرفی حوزه شهرسازی یکی از حوزه های استراتژیک شهرداری می باشد و این قبیل حوزه ها اهمیت قابل توجهی در تحقق اهداف شهرداری دارند. لذا در این تحقیق به ارزیابی عملکرد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در دو منطقه ی 7 و 10 با استفاده از کارت امتیازی کانجی پرداخته شده است. هدف تعیین وضعیت عملکرد معاونت در چهار بعد یادگیری سازمانی، تعالی فرآیند، رضایت ذینفعان و ارزش ذینفعان بود.روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی می باشد و جامعه آماری تحقیق کلیه ی کارشناسان معاونت شهرسازی و شهروندان منطقه 7و 10 می باشند. تعداد نمونه شهروندان 200 نفر و تعداد نمونه کارشناسان 90 نفر مشخص گردید. در این تحقیق برای تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss از آزمون t دو نمونه مستقل و آزمون فریدمن استفاده گردید. پس از تحلیل داده ها مشخص گردید عملکرد معاونت از دید شهروندان در دو بعد تعالی فرآیند و ارزش ذینفعان نامطلوب و در دو بعد یادگیری سازمانی و رضایت ذینفعان مطلوب است، ولی از نظر کارشناسان، عملکرد معاونت در هر چهار بعد مطلوب می باشد. در هر دو منطقه کارشناسان وضعیت سه بعد یادگیری سازمانی، تعالی فرآیندها و رضایت ذینفعان را بهتر از شهروندان دانسته اند، ولی در مورد بعد ارزش ذینفعان نظرات دو گروه تفاوت معناداری با هم ندارند.

کلمات کلیدی: ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی کانجی، یادگیری سازمانی، تعالی فرآیند، رضایت ذینفعان، ارزش ذینفعان، تهران، شهرداری، شهرسازی

مقدمه

محققان علم مدیریت معتقدند، هر چه که اندازه گیری نشود قابل مدیریت کردن نیست. در جهان امروز با توجه به سرعت و حجم اطلاعات و چالش های پیش روی سازمان ها، ضرورت داشتن معیارهایی برای تعیین موقعیت و برنامه ریزی بر اساس نقاط قوت و ضعف بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

همه سازمان ها، چه دولتی و چه خصوصی برای توسعه، رشد و پایداری در عرصه ی رقابتی امروز به ارزیابی عملکرد فعالیتها و فرآیندهای خود نیاز دارند تا در قالب آن بتوانند کارایی و اثربخشی برنامه های سازمان، فرآیند و نیروی انسانی خود را مورد سنجش قرار دهند. سازمان های کارا به جمع آوری و تحلیل داده ها بسنده نمی‌کنند، بلکه از این داده ها برای بهبود سازمان و تحقق رسالت ها و استراتژی های سازمان استفاده می کنند. به عبارت دیگر، به جای ارزیابی عملکرد صرف به مدیریت عملکرد می پردازند.

بخشی از متن

با توسعه شهرنشینی و رشد شهرگرایی در سده اخیر، روز به روز مسائل شهری ابعاد جدیدتری یافته اند. امروزه مراقبت و هدایت توسعه شهری و ساماندهی مناطق پیرامون شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار گشته است. مدیریت شهر تهران با جمعیت بالغ بر 8 میلیون نفر به عنوان پایتخت و بزرگترین کلان شهر ایران و هم چنین بیست و نهمین کلان شهر دنیا، مقوله ای نیست که به راحتی بتوان از آن عبور کرد. از آنجاییکه همانند سایر کشورها شهرداری متولی اصلی مدیریت شهر تهران می باشد، توجه به نحوه مدیریت و چگونگی عملکرد شهرداری تهران بسیار حائز اهمیت است و مدیریت شایسته بدون برنامه ریزی، اجرا، نظارت، ارزیابی و بازنگری در جهت ایجاد فضایی مناسب برای بهبود بخشیدن به عملکرد محقق نخواهد شد.(مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، 9:1388) یکی از حوزه های مهم عملکرد شهرداری هر کلانشهری حوزه شهرسازی می باشد .

از دیدگاه مبانی ارزشی قرآن و اسلام ارزیابی عملکرد سبب پیشگیری از خطا و فساد و جلوگیری از ضایع شدن منابع و امکانات و انتخاب درست در برنامه ریزی ها و کارکنان می شود. دین مبین اسلام دستورات خود را مبتنی بر تعالی، ارسال و ابلاغ نموده است که آفرینش دارای مقصود و غایت متعالی می باشد"افحسبتم انما خلقناکم عبثا"(115،مومنون) (اهداف)، و نیز ملاک ها و انتظارات را برای دست یافتن به این خصلت تعالی عنوان نموده است "انا هدیناه السبیل اما شاکرا و اما کفورا" (3، انسان) (بایدها)؛ سپس شاخص هایی را معین ساخته "ان امیرالمومنین و الائمه من ذریتهم هم الموازین"( تعیین شاخص ها) و در این راه همواره بررسی و امتحان وجود دارد و هیچ عملی از ایشان در پیشگاه خداوند نادیده گرفته نمی شود و تصریح می نماید که هر عمل خیر و شر حتی اگر ذره ای کوچک باشد به حساب می آید" فمن یعمل مثقال ذره خیرا یره"(7، زلزال) ( نتایج ارزیابی).

به غیر از اهمیت ارزیابی در اسلام، در سایر مکاتب فرعی نیز اغلب تئوری های نوین نظم یافته در این زمینه که توسط عالمان مغرب زمین مطرح گردیده است بر انجام ارزیابی عملکرد به عنوان ساز و کار مهم مدیریت تاکید داشته و اجرای ارزیابی عملکرد را با توجه به زمینه های محیطی و زیرساختهای فرهنگی، اجتماعی، صنعتی و اقتصادی سازمان ها ضروری می دانند. (سنجری، 1390: 16)

فصل اول: طرح و کلیات تحقیق

مقدمه

۱-۱-بیان مسئله

۲-۱- اهمیت و ضرورت موضوع

۳-۱- اهداف تحقیق

۴-۱- پرسش های تحقیق

۵-۱- نوع و روش تحقیق

۶-۱- روش گردآوری اطلاعات

۷-۱- قلمرو تحقیق

۸-۱- تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی تحقیق

۹-۱-مراحل انجام تحقیق

فصل دوم: مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین

مقدمه

۱-۲- ارزیابی عملکرد

۱-۱-۲-تعریف ارزیابی عملکرد

۲-۱-۲- فلسفه ی امروزین ارزیابی عملکرد

۳-۱-۲- چرا بایستی عملکرد را بسنجیم؟

۴-۱-۲- عوامل مؤثر بر عملکرد سازمان

۵-۱-۲-اهداف ارزیابی عملکرد سازمان

۶-۱-۲- اهداف سیستم های ارزیابی عملکرد در شهرداری ها

منافع حاصل از ارزیابی برای شهرداری ها

۷-۱-۲-فرآیند ارزیابی عملکرد

۸-۱-۲- سیر تاریخی ارزیابی عملکرد

۹-۱-۲- دیدگاه های ارزیابی عملکرد

۲-۲- مدل های ارزیابی عملکرد

۱-۲-۲-مدل جایزه ی دمینگ

۱-۱-۲-۲-معیارهای اصلی مدل دمینگ

۲-۲-۲-مدل بنیاد کیفیت اروپا

۳-۲-۲- جایزه کیفیت مالکوم بالدریج

۴-۲-۲-مدل کارت امتیازی متوازن

۱-۴-۲-۲-ویژگی های کارت امتیازی متوازن

۲-۴-۲-۲-مراحل پیاده سازی کارت امتیازی متوازن

۳-۴-۲-۲-منظرهای کارت امتیازی متوازن

۴-۴-۲-۲-شاخص های کارت امتیازی متوازن

۵-۴-۲-۲-مدل کارت امتیازی متوازن در بخش عمومی و غیرانتفاعی

۵-۲-۲- مدل کارت امتیازی کانجی

۶-۲-۲- دلایل انتخاب مدل کارت امتیازی کانجی توسط محقق

۳-۲- پیشینه تحقیق و مطالعات ارزیابی عملکرد شهرداری

۱-۳-۲-پیشینه داخلی تحقیق

۱-۱-۳-۲- طراحی سیستم نظارت و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران

۲-۱-۳-۲- طراحی نظام ارزیابی عملکرد معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران

۳-۱-۳-۲- طراحی شاخص ها و نظام ارزیابی عملکرد شهرداری تهران

۴-۱-۳-۲- ارزیابی عملکرد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

۵-۱-۳-۲-ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از مدل تعالی کسب و کار کانجی

۶-۱-۳-۲- ارزیابی عملکرد شهرداری کاشان با استفاده از کارت امتیازی متوازن

۲-۳-۲- پیشینه خارجی تحقیق

۱-۲-۳-۲- شاخص های شهری برای مدیریت شهرها

۲-۲-۳-۲- نظام ارزیابی عملکرد شهرداری پرتوریا

مولفه های اصلی استراتژی عملکرد شهرداری پروتوریا

۳-۲-۳-۲- نظام ارزیابی عملکرد شهرداری شارلوت

۳-۳-۲-جمع بندی مطالعه ی تطبیقی نظام ارزیابی عملکرد شهرداری ها

۴-۲-معرفی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران

۱-۴-۲- ماموریت معاونت شهرسازی و معماری

۲-۴-۲-هدف معاونت شهرسازی و معماری

۳-۴-۲- اهم وظایف معاونت شهرسازی و معماری

۵-۲- نظام موجود ارزیابی عملکرد معاونت ها و مناطق

۸-۲- برنامه عملیاتی میان مدت شهرداری تهران

۹-۲- تعریف معیار و شاخص

۱-۹-۲-تعریف معیار

۲-۹-۲- تعاریف و ویژگی های شاخص

۱۰-۲-مدل مفهومی و مدل تحلیلی تحقیق

خلاصه

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

مقدمه

۱-۳-روش تحقیق

۲-۳-جامعه آماری

۳-۳-نمونه آماری

پایان نامه شهرنشینی در زاهدان رشته معماری و شهرسازی پایان نامه شهرنشینی در زاهدان رشته معماری و شهر


پایان نامه شهرنشینی در زاهدان رشته معماری و شهرسازی

پایان نامه شهرنشینی در زاهدان رشته معماری و شهرسازی

فرمت فایل : docx

حجم : 2923

صفحات : 200

گروه : معماری

توضیحات محصول :

پایان نامه شهرنشینی در زاهدان رشته معماری و شهرسازی

مقدمه

با توجه به روند سریع شهر نشینی، افزایش جمعیت، كمبود زمین و تحولات اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی جوامع موجب دگرگونیهای كالبدی در شهرها شده است.پس از انقلاب صنعتی آپارتمان نشینی شكل نوینی به خود گرفت و جنبه های گوناگون زندگی بشری از جمله نظام های سكونتگاهی را تحت تاثیر قرا رداد موج این تاثیر گذاری از كشورهای صنعتی آغاز گشت و به كشورهای در حال توسعه از جمله ایران رسید.

توسعه آپارتمان نشینی نه تنها در شكل گیری و روند شهر نشینی تاثیر داشته است بلكه رشد كالبدی و فیزیكی شهرها را دگرگون ساخته است .رشد فزاینده و شتابان جمعیتی و فیزیكی شهر زاهدان و به دنبال آن توسعه آپارتمان نشیی از این منظر قابل توجه است به طوری كه جمعیت این شهر در طی هشتاد سال از كمتر از 5000 نفر در هسته اولیه (حدود سال 1300) به 17495 نفر در 1335 و به 419518 نفر در 1375 رسیده است و پیش بینی می شود كه در 1380 به 548886 نفر رسیده باشد و این افزایش که رشد جمعیت متوسط 27/8 درصد در این سالها را داشته است گسترش فیزیكی فزاینده شهر را نیز توجه می كند این رشد همراه با پدیدآمدن شرایط خاص سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پدیده آپارتمان نشینی را در زاهدان تقویت خواهد نمود . در این راستا با بهره گیری از نظریات كلاسیك و مدرن در زمینه تكوین و تكامل شهرها و نظریات ساخت شهرها، شهرنشینی را از دو بعد عوامل درونزا و برونزا بررسی كرده و در انتها به طریق مطالعه میدانی تاثیر برآیند این دو دسته عوامل را بر توسعه آپارتمان نشینی مورد آزمون قرار داده ایم نتایج حاصله از آن بدین گونه است كه رشد شتابان شهر زاهدان عمدتا ناشی از عوامل برونزا شامل عوامل سیاسی و اداری دولت می باشد.

این پژوهش شامل شش فصل است كه از میان آنها بعد از فصل اول كه بیان مسئله است سه فصل بر مبنای مطالعات كتابخانه ای ویك فصل بر مبنای مطالعات میدانی شكل گرفته است و در فصل ششم نیز نتیجه گیری و آزمون فرضیات را آورده ایم.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول : چهار چوب كلی تحقیق

1-1 -طرح مساله............................................................................................................................. 1

2-1 -ضرورت تحقیق ................................................................................................................... 1

3-1- قلمروتحقق ........................................................................................................................... 2

4-1- اهداف تحقیق........................................................................................................................ 2

5-1- سئوالات اساسی..................................................................................................................... 2

6-1- فرضیات پژوهش................................................................................................................... 3

7-1- روش تحقیق ......................................................................................................................... 3

8-1- پیشینه تحقیق..........................................................................................................................5

9-1- محدودیت تحقیق .................................................................................................................6

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق

1-2- شهر چیست.............................................................................................................................7

2-2- تعاریف مختلف شهر...............................................................................................................8

3-2- عوامل مؤثر در تكوین و تكامل شهر نشینی.............................................................................9

1-3-2- دیدگاههای كلاسیك(درونزا) در شكل گیری شهرها .....................................................10

1-1-3-2-نظریه هیدرولیک یا مبنای محیط گرایی.......................................................................10

2-1-3-2- نظریه اقتصادی : شهر به عنوان یك بازار ......................................................................13

3-1-3-2- نظریه شهر به عنوان یك پایگاه نظامی و دفاعی.............................................................15

4-1-3-2- نظریه مذهبی، گسترش معابد و عبادتگاهها...................................................................16

5-1-3-2- موقعیت چهاراهی در ایجاد شهرها................................................................................17

2-3-2 دیدگاههای مدرن (برونزوا) در شكل گیری شهرها ...........................................................17

1-2-3-2 سیاستهای استعماری كشورهای توسعه یافته ..................................................................19

2-2-3-2- سیاستهای دولتها در مسائل مرزی و استراتژیك..........................................................22

3-2-3-2- اهداف سیاسی – اداری دولتها ....................................................................................23

4-2-3-2- وجود قطب های صنعتی ..............................................................................................24

5-2-3-2- وجود راهها .................................................................................................................26

4-2- نظریه های ساخت شهر ........................................................................................................29

1-4-2- ساخت دوایر متحدالمركز............................................................................................... 29

2-4-2- ساخت قطاعی شهر..........................................................................................................30

3-4-2- ساخت ستاره ای شكل....................................................................................................31

4-4-2- ساخت چند هسته ای......................................................................................................33

5-4-2- ساخت عمومی شهرها.....................................................................................................35

6-4-2- ساخت طبیعی شهرها .....................................................................................................35

7-4-2- ساخت خطی یا كریدوری..............................................................................................36

فصل سوم : بررسی ساختار جغرافیای طبیعی و انسانی شهر زاهدان

1-3- ویژگیهای جغرافیای طبیعی شهر زاهدان.............................................................................38

1-1-3- موقعیت جغرافیایی .........................................................................................................38

2-1-3- موقعیت ریاضی و نسبی شهر زاهدان..............................................................................38

3-1-3- ویژگیهای زمین شناسی منطقه زاهدان................................................................................41

4-1-3- ویژگیهای زمین شناختی حوضه آبریز زاهدان...................................................................42

5-1-3- ژئومورفولوژی حوضه زاهدان...........................................................................................44

1-5-1-3- ژئومورفولوژی ساختمانی حوضه زاهدان.......................................................................47

2-5-1-3- ژئومورفولوژی اقلیمی حوضه زاهدان...........................................................................48

6-1-3- شرایط اقلیمی محدوه زاهدان...........................................................................................51

1-6-1-3- عوامل ماكروكلیمایی...................................................................................................51

2-6-1-3-عوامل میکرو کلیمایی...................................................................................................51

7-1-3- بادهای منطقه ...................................................................................................................52

8-1-3- میزان دما و طوبت در منطقه .............................................................................................54

9-1-3- بارندگی و ریزش جوی درمنطقه.....................................................................................56

10-1-3- منابع آب منطقه..............................................................................................................57

1-10-1-3-آبهای سطح الارضی...................................................................................................58

2-10-1-3- آبهای زیر زمینی حوضه زاهدان................................................................................60

2-3- ساختار دموگرافی و ویژگیهای انسانی شهر زاهدان..............................................................61

1-2-3-تعداد جمعیت و تحولات آن طی سالهای(1335 تا1375).................................................61

2-2-3- تراكم نسبی جمعیت در سطح شهر ..................................................................................64

3-2-3- ساختمان جمعیت .............................................................................................................73

1-3-2-3- ساخت سنی.................................................................................................................73

2-3-2-3- نسبت جنسی................................................................................................................77

4-2-3- بعد خانوار .......................................................................................................................80

5-2-3- حركات جمعیت .............................................................................................................81

1-5-2-3- حركات زمانی جمعیت ..............................................................................................82

2-5-2-3- حركات مكانی جمعیت ..............................................................................................82

6-2-3- عوامل مهاجرت به زاهدان ..............................................................................................84

1-6-2-3- عامل جغرافیایی..........................................................................................................84

2-6-2-3- عوامل اجتماعی و فرهنگی و اداری...........................................................................85

3-6-2-3- عوامل اقتصادی..........................................................................................................85

7-2-3- فعالیت و اشتغال...............................................................................................................86

8-2-3- وضعیت اشتغال در بخشهای مختلف ...............................................................................87

1-8-2-3- شاغلین بخش كشاورزی.............................................................................................89

2-8-2-3- شاغلین بخش صنعت ..................................................................................................91

3-8-2-3- شاغلین بخش خدمات ................................................................................................92

9-2-3- وضعیت كلی سواد در زاهدان..........................................................................................94

فصل چهارم : بررسی روند شهر نشینی و تغییرات كاركردی شهر زاهدان

1-4- روند شكل گیری شهر زاهدان.............................................................................................96

1-1-4- تحولات جهانی و اهمیت یافتن منطقه به لحاظ ژئوپولتیك..............................................96

1-1-1-4- منطقه بلوچستان و سرحد ............................................................................................96

2-1-1-4- منطقه دزداب.............................................................................................................100

2-1-4- تغییر قدرت از قاجار به پهلوی و استراتژی شهر زاهدان .................................................102

2-4- سیاستهای دولت در توسعه شهر نشینی زاهدان.....................................................................103

3-4- تغییرات كاركردی در شهر زاهدان ....................................................................................124

1-3-4- كاركرد نظامی سیاسی....................................................................................................124

2-3-4- كاركرد اداری................................................................................................................125

3-3-4- كاركرد خدماتی ...........................................................................................................126

4-4- موانع عمده توسعه و جهت توسعه شهر زاهدان ..................................................................128

1-4-4- موانع درجه یك توسعه (موانع طبیعی)...........................................................................128

2-4-4- موانع درجه دو توسعه (موانع مصنوعی).........................................................................128

3-4-4-موانع درجه سوم توسعه (موانع اقتصادی).......................................................................129

4-4-4- توسعه اراضی شهر در ادوار مختلف و جهت توسعه شهر ...........................................129

فصل پنجم :بررسی توسعه آپارتمان نشینی در زاهدان

1-5 آپارتمان چیست ...........................................................................................................132

2-5- سابقه آپارتمان نشینی در جهان ...................................................................................132

3-5- سابقه آپارتمان نشینی در تهران ...................................................................................134

4-5- سابقه آپارتمان نشینی در زاهدان .................................................................................135

5-5 مكان یابی مجتمع های آپارتمانی در شهر زاهدان ..........................................................136

6-5- ضرورت ایجاد آپارتمان سازی در زاهدان ..................................................................137

7-5- بررسی وضعیت آپارتمان نشینی در زاهدان ..................................................................138

1-7-5- بررسی رابطه شغل ساكنین در مجتمع های آپارتمانی ..............................................142

2-7-5- بررسی رابطه میزان تحصیلات در مجتمع های آپارتمانی .........................................143

3-7-5- بررسی رابطه میزان درآمد در مجتمع های آپارتمانی.................................................145

4-7-5- بررسی رابطه بعد خانوار در مجتمع های آپارتمانی...................................................146

5-7-5- بررسی رابطه قومیتهای ساكن در مجتمع های آپارتمانی............................................148

6-7-5- بررسی رابطه انتخاب مجتمع های آپارتمانی برای سكونت .......................................149

8-5- بررسی فرهنگ آپارتمان نشینی در مجتمع های آپارتمانی ............................................151

9-5- بررسی روابط اجتماعی در مجتمع های آپارتمانی ........................................................152

10-5- بررسی ویژگیهای كالبدی مجتمع های آپارتمانی.......................................................153

1-10-5- بررسی تعداد طبقات در مجتمع های آپارتمانی......................................................153

2-10-5- بررسی تعداد اطاق در مجتمع های آپارتمانی ........................................................154

3-10-5- بررسی نوع مصالح ساختمانی در مجتمع های آپارتمانی ........................................155

4-10-5- بررسی عمر بنا مجتمع های آپارتمانی ...................................................................155

5-10-5- بررسی امكانات و خدمات محله ای در مجتمع های آپارتمانی ...............................155

6-10-5- بررسی وضعیت بهداشت در مجتمع های آپارتمانی ...............................................156

11-5- بررسی نقاط قوت و ضعف در مجتمع های آپارتمانی شهر زاهدان .............................158

1-11-5- نقاط قوت ............................................................................................................158

1-1-11-5- دسترسی به منابع مالی .......................................................................................158

2-1-11-5-صرفه جویی در مصرف مصالح..........................................................................159

3-1-11-5- سرعت در فرآیند ساخت .................................................................................160

4-1-11-5- ارتقای تكنولوژی و ارتقای كیفیت ..................................................................161

5-1-11-5- دسترسی به تسهیلات عمومی ...........................................................................161

2-11-5- نقاط ضعف .........................................................................................................161

1-2-11-5- كمبود امكانات، خدماتی و رفاهی ...................................................................162

2-2-11-5- مشكلات سیستم جمع آوری زباله....................................................................163

3-2-11-5- كبمود پاركینگ .............................................................................................164

4-2-11-5- كمبود فضای بازی مناسب برای كودكان ........................................................165

12-5- عوارض زیست محیطی در مجتمع های آپارتمانی .....................................................166

1-12-5- موقعیت و قطه بندی زمین ....................................................................................166

1-1-12-5- موقعیت ساختمانها ...........................................................................................166

2-1-12-5- قطعه بندی زمین ..............................................................................................167

2-12-5- عوارض طبیعی ....................................................................................................168

1-2-12-5- عوارض مربوط به خاك و زمین ......................................................................168

2-2-12-5- هوا .................................................................................................................168

3-2-12-5- صدا ...............................................................................................................169

4-2-12-5- نور..................................................................................................................169

5-2-12-5- حرارت و برودت ...........................................................................................169

3-12-5- عوارض انسانی ..................................................................................................170

1-3-12-5- خصوصیات خانوار ........................................................................................170

2-3-12-5- سنت ها و فرهنگ ها .....................................................................................170

3-3-12-5- مسائل جنبی اجتماعی ....................................................................................171

4-3-12-5- ایمنی در برابر حوادث ....................................................................................172

5-3-12-5- بهداشت محیط ...............................................................................................172

6-3-12-5- تاسیسات وتجهیزات عمومی و زیر بنایی ..........................................................173

7-3-12-5- عوارض زیبا شناسانه .......................................................................................174

فصل ششم:نتیجه گیری وآزمون فرضیات و ارائه پیشنهادات

1-6-نتیجه گیری کلی.........................................................................................................175

2-6-آزمون فرضیات..........................................................................................................179

3-6-ارائه راهبردهای مناسب در فرایند توسعه آپارتمان نشینی..............................................181

منابع و مآخذ

ضمائم

زمستان 83

قیمت محصول : 22000 تومان

دانلود

پاورپوینت تاریخ شهر و شهرسازی در ایران پاورپوینت تاریخ شهر و شهرسازی در ایران


پاورپوینت تاریخ شهر و شهرسازی در ایران

پاورپوینت تاریخ شهر و شهرسازی در ایران

فرمت فایل : ppt

حجم : 4742

صفحات : 59

گروه : پاورپوینت

توضیحات محصول :

پاورپوینت تاریخ شهر و شهرسازی در ایران

مقدمه

از زمان مهاجرت آریایی ها به ایران و شکل گیری تمدن ماد و بعد از آن تمدن های دیگر شهر ها به گونه هایی رشد پیدا کرده اند و هر یک دارای سبک های مخصوص به خود بوده اند . ما در این ارائه سعی بر این داریم تا علاوه بر شناسایی سبک های مختلف موجود در شهرهای ایران قبل از ظهور اسلام ، آنها را با سبک های مختلف هم دوره با آنها در اروپا مقایسه کنیم . لذا این تحقیق نگاهی تطبیقی بر سبک های شهرسازی ایران قبل از اسلام و هم دوره با آنها در اروپاست .

مادها نخستین سلسله ایران و تاثیر آنان برشهر سازی

مدنیت دوران ماد، همواره با هگمتانه به ذهن می آید. اما واقعیت این است كه طی هزاره سوم تا نیمه دوم هزاره نخست قبل از میلاد سلسله هایی در شمال غربی فلات ایران رشد كرده بودند كه تفاوت هایی كلی با تمدن های شكل یافته در بین النهرین داشتند. شهرهای مستحكم و كمتر شناخته شده این سلسله ها در ایران غربی پراكنده بودند. مدنیت ماد بی تردید یا بر بازمانده این شهرها و یا در ستیز با آنان شكل گرفت. از همین رو شكل شهر مادی برگرفته از نمونه های مشابه آن در اورارتو و آشور و یا نزد اقوام آسیانیِ ساكن در مركز، غرب و شمال غربی فلات ایران، همچون مانناییان بود. در میان سلسله های باستانی، شهرهای مادی كمتر برای باستان شناسان شناخته شده است و این بی تردید به پراكندگی اندك با حوزه محدود پراكندگی آنان باز می گردد و این پراكندگی محدود ،خود نتیجه ناامنی منطقه به دلیل تهاجمات حكومت های مهاجم آشور و اروارتو بود. این عامل البته در شكل گیری و صورت دژ- شهر بوده، و یا با حصار یا حصارهایی تودرتو احاطه می شدند. تعداد حصارهای یك شهر نشانگر بزرگی یا كوچكی شهر بود. شهر دوران ماد به دلایل گوناگون، از جمله كیهان شناسی ویژه دوران باستان، شكل رقومی زمین و البته امنیت ،عموماً بر فراز ارتفاعات طبیعی و یا مصنوعی بنا می شدند. گاه مانند شهر خارخار،یك حصار و یا مانند شهر كیشه سو، چند حصار متحدالمركز شهر را دربر می گرفت.

این شهرها چنان كه هرتسفلد گفته است دارای نقشه ای ثابت با تفاوت هایی جزیی بودند. این تفاوت ها ناشی از شرایط اقلیمی ویژه شان بود. دژ شهرها به صورت یك زنجیره دفاعی برپا شده بود تا امكان ایجاد شهرهای بزرگتری چون هگمتانه را در پشت خود فراهم كند. در واقع شهرهای شاهی، مانند هگمتانه، دردوران مادها از گسترش این دژ شهرها حاصل شدند، كه آنها نیز به نوبه خود مراكز نخستینی برای انباشت ثروت ، تمركز اقتدار سیاسی و توسعه اجتماعی به شمار می آمدند. هگمتانه اصلاً به معنای مكان جمع شدن بود و تصویری از اتحاد قبایل ماد و اتحاد سه جامعه ایلی، روستایی و شهری را می نمایاند. اصولاً شهر مادی را نتیجه فرایند تكاملی از روستاها به دژ- شهرها و آنگاه شهرهای مهم تری چون هگمتانه دانسته اند.اگرچه در دوران مادها می توان از جامعه شهری سخن گفت، اما این جامعه هنوز در برابر جماعات روستایی و عشیره ای اندك می نمود.

با این همه در این دوران كالبدهای شهری بیش از پیش آشكار شده، و اگرچه هنوز بافتی همچون بازار ،مرحله آغازین حیات خود را می گذراند، اما راه ها، راهوندها و شوارع عام، حصار، برج، معبد و كاخ همچون نمونه های بین النهرینی خود كاملاً شكل گرفته بودند، در واقع همه آن مجموعه ای كه درون دژ قرارمی گرفت، یعنی دژ و تقسیمات داخل آن، مورد برنامه ریزی و طراحی دقیق قرارگرفته بود. این سازمان اجتماعی و سیاسی تا 559ق.م. كه آسیتاك، آخرین شاه سلسله ماد، در برابر نخستین شاه پرقدرت هخامنشی، كوروش، شكست خورد، ادامه داشت.

عنصر اصلی شهر همان کاخ شاهی ( شهر _ قدرت ) است در مرکز شهر شکل گرفته است .

ساخت کالبدی شهر در زمان مادها

شهر پیشه وران ( دهکده ای پیش از هخامنشیان )

}در ایران شهرسازی قبل ازاسلام از سال 240 قبل ازمیلاد آغاز شده و تا 640 میلادی ادامه می یابد . ساختار کالبدی – فضایی شهرها در این دوره بر اساس دو سبک عمده پارسی و پارتی و یک میان سبک پارسی – هلنی شکل می گیرند . }1- سبک پارسی ( قرن 9 تا 4 قبل از میلاد) (هخامنشیان ) }2- سبک پارسی – هلنی ( قرن 3 قبل از میلاد ) (سلوکیان ) }3- سبک پارتی ( قرن 3 قبل از میلاد تا 7 میلادی ) (اشکانیان – ساسانیان )

1- سبك پارسی (قرن نهم تا قرن چهارم ق .م.)

اقوام آریایی مستقر در كوههای زاگرس و دشتهای آن در برخورد با اقوام ساكن در بین‌النهرین با نوعی از سكونت یعنی شهرنشینی آشنا شدند. اینان از مرحله جوامع ساده روستایی به مرحله جامعه شهری رسیدند و تبلور كالبدی این گذر، ایجاد « شهر ـ قدرت » هگمتانه بود. آریاییها ، مظاهر تمدن را از ساكنان بین‌النهرین آموختند و شباهت هگمتانه به شهرهای اور، بابل و نینوا به همین دلیل بود اما هگمتانه علی‌رغم این شباهت تفاوتهایی با آنها داشت. این شهر فقط شهر ـ معبد بین‌النهرین نبود و به یكجا هم شهر ـ معبد و هم شهر ـ قدرت محسوب می شد و محل تجمع سه جامعه ایلی ، روستایی و عشایری به شمار می رفت ، در حالی كه چنین تجمعی در بین‌النهرین دیده نشده است.

شار مادی در این دوره عبارت بود از قلعه‌های محكم و استوار بر فراز تپه و یا یك نقطه سوق‌الجیشی كه نقاط زیستی كوچك و بزرگ در دامنه‌اش پراكنده بودند. در این دوره ، شهر، نقاط زیستی و بازار (كه در مرحله جنینی خود قرار داشت) در خارج از قلعه واقع بودند، و به طور كلی میتوان گفت كه شهر هنوز فراگیر نشده و به مفهوم گسترده آن وجود نداشت.

}سبك پارسی در دوران هخامنشی به اوج خود رسید. حكومت هخامنشی پس از فتح بابل، با شهرهای پر رونق بین‌النهرین مواجه گشت و روابط تجاری خود را با اقصی نقاط جهان برقرار كرد. در این دوران روابط « كالا با كالا» جای خود را به روابط « كالا ـ پول ـ كالا » و سپس « پول ـ كالاـ پول » داد و برای نخستین بار، شار پارسی، مركزی برای استقرار چنین رابطه‌ای شد. شار نظامی ـ كشاورزی دوران ماد جای خود را به شار نظامی ـ بازرگانی پارسی در مرزها، و شار بازرگانی ـ كشاورزی در سرزمینهای میانی واگذاشت. در این دوره است كه « بازار » در شهر متولد شد و « جامعه شهری » به معنای اخص كلمه معنا یافت. شار پارسی در این دوره ، علاوه بر « شهر ـ معبد » ، « شهرـ بازار » نیز بود. }سازمان فضایی ـ كالبدی شار در سبك پارسی ، شامل دژ حكومتی ، شار میانی و شار بیرونی بوده است. دژ حكومتی ، مجموعه‌ای مركب از كاخها، معابد ، ایوانها، تأسیسات نظامی و اداری و انبارهای آذوقه و ذخایر را شامل می شد. این دژ با دیوارهای سنگین محافظت می گشت و در مهمترین نقاط سوق‌الجیشی شهر قرار داشت. در صورت نبود عوارض طبیعی، تپه‌های مصنوعی برای استقرار چنین دژی برپا می گردید. شار میانی ، مجموعه محلاتی بود كه برای استقرار طبقات ممتاز در نظر گرفته می شد و خانه هایی نسبتاً مشابه را در بر می گرفت، كه در میان آنها بازاری وجود داشت . مجموعه شار میانی در میان دیواری مستحكم محصور بود كه دروازه‌هایی برای ورود و خروج به آن ایجاد شده است. شار بیرونی مجموعه ای مركب از محلات و خانه ها ، بازارها ، باغات و مزارع پراكنده در سطحی وسیع را شامل می شد و معمولاً توسط یك حصار طبیعی مانند كوه، تپه، رودخانه، جنگل و امثال آن از محیط بیرونی تفكیك می گشت. شار بیرونی در سبك پارسی، شبیه روستاهای بزرگ كنونی، قابل تصور است و اكثریت جامعه شهری در آن زندگی می‌كردند.

قیمت محصول : 5000 تومان

دانلود

پروپوزال تاثیر نگرانی آزمون شنیداری بر یادگیرندگان زبان انگلیسی ایرانی تمرکز در آزمون شنیداری


پروپوزال تاثیر نگرانی آزمون شنیداری بر یادگیرندگان زبان انگلیسی ایرانی تمرکز در آزمون شنیداری

پروپوزال تاثیر نگرانی آزمون شنیداری بر یادگیرندگان زبان انگلیسی ایرانی تمرکز در آزمون شنیداری

فرمت فایل : doc

حجم : 123

صفحات : 26

گروه : علوم انسانی

توضیحات محصول :

پروپوزال تاثیر نگرانی آزمون شنیداری بر یادگیرندگان زبان انگلیسی ایرانی تمرکز در آزمون شنیداری

بیان مسأله اساسی تحقیق به طور كلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبه‏های مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق) :

The impression of the research is to investigate the relationship of anxiety with the learner’s listening comprehension, because anxiety is a normal and useful emotion when we feel under threat: it puts us on the alert and gets our body ready to cope with the danger. It saves your life if you run to make it across the road because a car is speeding too fast towards you. It involves our thoughts, body reactions, and behaviors. It does not mean you are “crazy”, it is a common psychological problem and it cannot lead, in itself, to death or mental illness. It also is a normal emotion and common experience, and it represents one of the most basic of human emotions. At one time or another, all of us are likely to be “stressed out,” worried about finances or health or the children, fearful in certain situations (such as when on a ladder or just before an operation), and concerned about what other people think. In general, anxiety serves to motivate and protect an individual from harm or unpleasant consequences.

Researches on test anxiety in EFL learning point out that the factors that influence students’ reactions to language tests are perceptions of test validity, time limit, test techniques, test format, length, testing environment and clarity of test instructions (Young, 1999). The researches show that test validity is one of significant factors that produce test anxiety. For instance, Young (1991) found that students experience anxiety if the test involves content that was not taught in class. Similarly, Horwitz and Young (1991) noted that tests in the lack of face validity led to higher anxiety and a negative attitude toward instruction. In the same way, Young (1999) investigated the effects of anxiety on ESL tests and found that high anxiety producing tests were also perceived by students as less valid. Another factor that increases test anxiety and decreases performance is time limit. For instance, in a study conducted by Young (1991) learners sometimes felt pressured to think that they had to organize their ideas in a short period of time.


قیمت محصول : 35000 تومان

دانلود